Jouw business, producten en diensten online de kijker zetten? Jij hebt nood aan het beste online marketing bureau!! Maar hoe vind je dat? Wij geven je alvast een aantal tips mee om een online marketing bureau te selecteren. Zo kun je samen successen boeken en je business boosten!
Wij geven je 5 punten mee waar je op kunt letten bij het selecteren van je online marketing bureau.
Tip 1. Bekijk grondig de website
De website van het online marketing bureau moet overtuigen en getuigen van vakkennis. Hebben ze effectief kennis van SEA, SEO, online advertising en content? Dan moet dat blijken uit de website. Als die jou al niet kan overtuigen, hoe gaan ze dan helpen jouw klanten te overtuigen? Het kan altijd interessant zijn als het agency soortgelijke klanten heeft in dezelfde business.
Vraag zeker door op relevante en up-to-date kennis. Een goed marketing bureau houdt de vinger aan de pols en volgt de nieuwe ontwikkelingen op de voet. Publiceren ze blogs? Bekijk ze dan. Delen ze veel waardevolle kennis, dan wil dit zeggen dat ze de kennis ook in huis hebben en kunnen aanwenden.
Tip 2. Vraag bewezen resultaten op
Bewezen resultaten, daar draait het om. Wat heeft het online bureau al kunnen realiseren voor klanten? Kunnen ze hun aanpak staven en wat levert het op? Vraag naar relevante cases en resultaten. Ga je uiteindelijk met een online marketing bureau in zee, zet dan ook duidelijke doelstellingen en KPI’s op papier. Zo heb je steeds een vertrekbasis om op terug te vallen en is het doel glashelder.
Tip 3. Ga in zee met een transparant bureau
Het beste online marketing bureau draait niet rond de pot en werkt glashelder. De kosten zijn helder, er worden geen verhaaltjes verteld en er zijn duidelijke doelstellingen. Kies voor een bureau dat transparant is over de prijszetting, correcte tarieven hanteert en waar je waar krijgt voor je geld. Ga ook in zee met een bureau waar ze voldoende tijd voor je kunnen uitdrukken en waar je belangrijk bent. Met een junior op je dossier hoeft niets mis te zijn, maar dan moet het wel weerspiegeld worden in de prijs en moeten er alsnog resultaten zijn.
Tip 4. Durf je buikgevoel volgen
Een vlotte samenwerking met je online marketing bureau is belangrijk. Een vaste contactpersoon, een fijne manier van communiceren en opdrachten die snel worden opgepikt en uitgevoerd. Een goed gevoel hebben bij je bureau is belangrijk. Regelmatig contact is belangrijk en met je input moet ook iets gedaan worden. Een goed online bureau is niet te beroerd om eventuele fouten of mindere resultaten toe te geven, maar reikt ook oplossingen aan om het beter te doen.
Tip 5. Een goed bureau deelt kennis
Een top online marketing bureau deelt kennis. Daar word je zelf ook sterker van. Je moet begrijpen wat ze doen en ze nemen je mee in hun verhaal. Een goed bureau investeert tijd in kennisdeling en maakt klanten slimmer.
In zee gaan met het beste online marketing bureau?
Wil je zelf samenwerken met een online marketing bureau dat op jouw golflengte zit? Bekijk onze site en contacteer ons. We schuiven graag met je rond tafel om af te tasten of we wat voor elkaar kunnen betekenen. Wedden dat je heel wat van bovenstaande punten kunt afvinken?